torstai 22. tammikuuta 2015

Mukikakut ja ponit

Tyttäreni sai myöhästyneen synttärilahjan tädiltään. Kaksi kirjaa mukikakuista. Toinen makeat ja toinen suolaiset.
Heti sitten illalla kun paketti päivällä postissa tuli niin oli pakko kokeilla.
flikka teki appelsiinikakku ja päärynäkakku.
en tiedä oliko liian pieni muki, mutta ne kakut pursuivat yli mukin mikrossa.
Hyvää ne olivat kun söi tuoreelta. jos ne jäivät mukiin niin ne kuivuvat helposti siihen.
niin kyllä ohjeessakin muistutetaan.

poika tuli koulusta tänään niin heti alkoi puhe että mä haluan tehdä mukikakun.
tuttu soitti mulle niin en saanut juteltua kunnolla kun poika kävi vähän väliin höpöttää mukikakku, mukikakku, mukikakku.... koska saan tehdä mukikakun.

no vihdoinkin aloitimme... poika luki ohjeet ( ekaluokalla ) ja haki tavarat pöydälle. Minä katsoin että mitat on oikein ja ohjasin koska sekoitetaan.
hienosti osasi tehdä.
ja mukikakut on helppo tehdä kun ne kaikki sekoitetaan mukiin missä se sitten paistetaankin. Vain rasvaa varten tarviit toisen pienen astian että saat sulatettua sen mikrossa ensin.

ja mikrossa koko komeus on vain puolitoista minuuttia!!!


 
 
Mä niin rentoudun ponien seurassa. Olen sen huomannut että jos olen vähän kireä niin kun menen poneja hoitamaan niin jaksan taas hymyillä.

Ponit on vaan niin ihania ja varsinkin meidän "vanhus" Dora <3  

2 kommenttia:

  1. Noita mukikakkuja oon varmaan kyl helppo ja kiva tehdä! Voi tehdä itselleen just sopivan annoksen kun tekee mieli jotain hyvää! MUTTA jos sitä tekeekin mieli joka päivä tehdä niin sit on taas vaatekauppaan asiaa ;D

    VastaaPoista