keskiviikko 12. marraskuuta 2014

juoksukoulua III Karkun evankelinen opisto

lähdin lauantai aamulla kävelee ja mua vastaan tuli pariskunta leiriltä ja he pysäyttivät minut ja kyselivät että onko akikki hyvin, kerroin tuntemuksistani ja he harmittelivat ja sanoivat että tästä pitää jutella. ´valmentaja tulikin aamulenkiltä juosten meitä vastaan ja pariskunnan mies hänet pysäytti ja sanoi että mia haluaa jutella sun kanssa!

no hän kysyi että mitä? ja minä sitten kerroin, mutta tuntui että tämä "vähättelee" mun tunteita ja mua harmitti vielä enemmän.
saimme juteltua ja menin vaatteet vaihtaa ja aamupalalle.

sitten meillä oli luentoa ja luennonpäätteeksi menimme suorittamaan 5km testijuoksun.
AAARRRGGGGG!!! Kauheeta... miten mä selviin siitä ajattelin.

opiston rehtori ja sihteeri valmentajan kanssa juttelivat ja päätyivät siihen että menemme juoksemaan testijuoksun 15km päähän kaupungin urheilukentälle.
mahtavaa ajattelin... mä juoksen hitaasti, mutta saan juosta muiden kanssa!! JEEHHH!!! Fiilis nousi!
menimme kurssilaisten autoilla kimppakyydeillä, minä hyppäsin yhden pariskunnan autoon. heillä on kaksi karkeakarvaista mäyräkoira ja kyllä sen huomasi takapenkiltä ;)

saavuimme paikalle ja oli kivan kirpeä pieni pakkasaamu noin 6 astetta pakkasta.

lämmittelimme ensin kuulemma 10min. itse en kiertänyt kun  kerran sen juoksuradan ympäri ja seisoskelin sitten ja odottelin kun toiset juoksi, juoksi, juoksi, juoksi, ja juoksi.
en mä kyllä jaksais juosta sitä 5km jos olisn juossut lämmitelläkseen noin paljon ;)

lähdettin juoksee ja alkuun menikin hienosti. 12 ja puoli kierrosta pitää juosta.

hitaasti mutta varmasti. laskennan kohdalla ( eli maali ) siitä 100m oli ihan tuskaa juosta... mun oli huono-olo ja pyörrytti ja huimas ja kun mä sain sen 100m täyteen niin sitten mä ajattelin että kun pääsen tohon maalin kohdalle niin sitten mä lopetan juoksemisen ja kävelen ja aina kun pääsin maalin kohdalle ajattelin että jos mä tänne jaksoin juosta niin juoksen vielä ton 100m
(siis tuo juoksurata oli 400m pitkä! )

ja niin meni kierroksia 2,3,4,5,6,7,8,9, ja porukka pääsi maaliin ja minä vain juoksin
No toiset juoksi nopeammin!
kun mulla tuli kierroksia 10 niin viimeiset 2 pääsivät maaliin ajalla 32.40min.
ja minä lähdin toiseksi viimeisen kierroksen kiertää yksin. se kierros oli ihan tuskainen koko matkan... itkukin meinas tulla, mutta jatkoin sinnikkäästi eteenpäin.

ja kun tulin sen kierroksen kohdalla maaliin ja lähdin viimeiselle kierrokselle niin meinas tulla itku ja muuten taisi muutama kyynel vierähtääkin poskelle... suurin osa leiriläisistä lähti juoksee mun kanssa viimeiselle kierrokselle JA MUUTEN askel keveni ihan huimasti ja tuntui että olisin liidellyt viimeisen kierroksen. ja lopuksi noin 50 ennen maalia otin kunnon loppukirin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti