keskiviikko 30. huhtikuuta 2014

vappu aatto

töttöröööööö!!!
kun olin pieni niin mä muistan vapuista munkit, siman ja kesämekot ja -kengät :)

äiti teki paljon munkkeja ja niit' syötiin niin paljon että maha oli pullollaan...
(hmm siitäkö se johtuu että mun maha on vieläkin pullollaan :) )

äiti teki itse simaa ja silloin sai pukea kesämekon ja kesäkengät ja sai kokeilla ilman kenkiä kävelyä, mutta vapusta alkoi kesän odotus <3

ja nyt sitä miettii että miten se äiti kerkes tekee kaikkea ja ikinä se ei valittanut. meitä oli kotona silloin viisi tai kuusi lasta ja pois oli muuttanut ainakin 3 lasta. siis yhteeensä 9 lasta :)

nyt mun päivät on täynnä lasteni harrastuksiin kuskaamisia ja kotiläksyjen tarkistamista.
aina en kerkee siivota tiskipöytää ja kuivat ja puhtaat pyykit odottaa viikkaamista ja kaappiin siirtoa... ja niitä villakoiria niitä on laumoja välillä...

lapsuudessa en muista että äidillä olisi koskaan tiskejä tiskaamatta yö yli ja silloin tiskattiin käsin nykyään kone hoitaa sen homman. aina sai puhtaita vaatteita päällensä ( no okei ei meidän lasten tarvi pukea likaisia vaatteita päällensä )! huoneet oli aina siistit ( no leluja oli ihan varmaan vähemmän mitä nykypäivänän lapsilla )
ja tuntuu että nykypäivän lapset harrastavat enemmän kuin ennen vanhaan :)
no mulla oli harrastuksia ... kävin srk:n tyttökerhossa ja tanssimassa tanhua ( se oli hauskaa )

viulua olisin halunnut soittaa mutta äitini totes että sellaista viulun vingutusta meidän huusolliin ei tuoda.'ja epäilen että en olisi jaksanut kauan soitella kun minun vanhemmat eivät olleet sellaisia tyyppejä jotka olisvat vaatinut mua harjoittelemaan ja tsempanneet jatkamaan ;)

mutta näillä sanoilla                HYVÄÄ VAPPUA

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti